Yanagi 2010

Judotoiminta Heinävedellä alkoi Varkautelaisen judoseura Yama-Arashin alaisuudessa.Seuramme perustaja ja pitkäaikainen päävalmentaja Jorma Mikkonen keräsi vähintään kaksi kertaa viikossa autonsa täyteen ja suunnisti Varkauteen harjoituksiin.

Judoseura Yanagi Ry perustettiin 20.6.1985.Seuran valmennuksesta vastasi alusta pitäen Yanagin "isä" Jorma Mikkonen.Seuran toimintaan on alusta lähtien kuulunut hyvin voimakkaasti nuorisojudo.Tästä on osoituksena Yanagin suuri mitalisaalis vuosien varrelta niin koti- kuin ulkomaisiltakin tatameilta.

Alkuaikoina menestys oli lähinnä Marko ja Tero Mikkosen harteilla.Marko ja Tero ovat molemmat moninkertaisia arvokisamitallisteja.Myöhemmin menestystä toivat myös Esa-Pekka,Ismo ja Kati Mikkonen sekä Iiro Paatero.